تعمیرات و رویه کوبی مبل

آیا میدانید یک سرویس مبلمان که به خوبی تعمیر شده است تفاوتی با مبلمان نو ندارد ؟

تعمیرات و رویه کوبی مبل

آیا میدانید یک سرویس مبلمان که به خوبی تعمیر شده است تفاوتی با مبلمان نو ندارد ؟

نکاتی مهم هنگام خرید مبل راحتی

راهنمای خرید مهم‌ترین عنصر هر خانه مبلمان‌هایی که قرار است محل آرامش ما باشند.

همان‌قدر که خیلی از ما نمی‌توانیم حتی یک روز با نداشتن یک گوشی اسمارت‌فون سر کنیم، خانه‌هایمان هم دچار تحول اساسی نسبت به خانه‌های پدر و مادرهای‌مان شده‌اند؛ تحولی که حالا بیشتر از ۱۰ سال است باعث شده نتوانیم کمتر خانه‌ای را بدون مبلمان تصور کنیم. 

گرچه کلمه مبلمان شامل همه عناصر موجود در یک اتاق پذیرایی یا نشمین می‌شود ولی ما و شما خوب می‌دانیم که وقتی از مبلمان حرف می‌زنیم از یک ست یا مجموعه‌ای از مبل حرف می‌زنیم که قرار است تنها و مهم‌ترین عنصر محل نشستن در خانه‌های‌مان باشد؛ محلی که بیشتر لحظه‌های‌مان در خانه را روی آنها می‌گذرانیم و اگر دوست‌شان نداشته باشیم و موقع نشستن روی‌شان احساس راحتی نکنیم، خانه‌مان یک خانه دوست‌داشتنی نخواهد بود.

پس اگر در فکر تغییر بخشی یا همه مبلمان خانه‌تان هستید یا حس می‌کنید مبلمان‌تان چیزی کم دارد به نکات این راهنمای خرید دقت کنید تا در خانه‌تان روی مبل‌هایی بنشینید که دل‌تان نخواهد آنها را به این زودی‌ها عوض کنید.

فقط راحتی مهم نیست

قبل از خرید

– این موضوع که اندازه مبل‌ خانه باید متناسب با اندازه فضایی باشد که قرار است مبل‌ها را در آنجا بچینیم، موضوع آنقدر باشد مهمی است که اگر موقع خرید فراموشش کنید به محض ورود مبل به خانه حتما گرفتار خواهید شد. اگر در خانه‌ کوچکی زندگی می‌کنید باید به این موضوع تناسب بیشتر دقت کنید چون هر چند سانتی‌متر اضافه در یک خانه کوچک باعث می‌شود که بعد از چیدن مبل‌ها جایی برای رفت و آمد نداشته باشید.

– مبل‌هایی که دسته‌های بزرگی دارند برای خانه‌ها و فضاهای نشیمن یا پذیرایی بزرگ‌تر و مبل‌هایی که جمع‌وجور‌ترند برای نشیمن‌های کوچک یا خانه‌های کوچک مناسب هستند. حواس‌تان به اندازه ورودی خانه هم باشد؛ مبلی نخرید که نتوانید آن را از در خانه یا راهروی منتهی به اتاق نشیمن‌تان رد کنید.

– موضع مهم بعدی هم کارآیی مبل‌هاست. قبل از خرید مبل باید بدانید قرار است آن را در اتاق پذیرایی یا نشیمن قرار دهید یا گوشه یک اتاق کار یا مطالعه. مسلما شکل و جنس مبلی که قرار است رویش لم بدهید و تلویزیون تماشا کنید با مبلی که قرار است در اتاق پذیرایی بگذارید، متفاوت است.

– اگر فکر می‌کنید، یکی دو سال آینده خانه‌تان را عوض خواهید کرد و دوست ندارید مجبور به تغییر مبل‌های‌تان هم شوید تا می‌توانید مبل‌های «سبک» بخرید؛ مبل‌هایی که در جابه‌جایی آنقدر بزرگ و سنگین نباشند که غیرقابل حمل شوند. برعکس اگر خانه‌تان را به این زودی‌ها عوض نمی‌کنید می‌توانید مبل‌های چوبی نه چندان سبک و جانداری بخرید که عمر زیادی هم دارند.

– به «شکل» فضایی که قرار است مبل‌ها را در آنجا بچینید، دقت کنید. مسلما وقتی دیواری یک‌تکه در خانه ندارید، نمی‌توانید به خرید مبل ال شکلی که چشم‌تان را گرفته فکر کنید. چندبار در ذهن‌تان مجسم کنید که در کدام قسمت‌ خانه می‌خواهید مبل قرار دهید و کمی خلاقیت و تصورتان را به کار بگیرید تا شکل مبل مورد نیازتان را پیدا کنید.

– رنگ مبل‌ها هم مثل جنس‌شان باید برای‌تان مهم باشد. رنگ مبل‌ها را می‌توانید با رنگ دیوار پشت‌شان، با رنگ پرده‌های خانه یا با رنگی که برای دکوراسیون کلی خانه انتخاب کرده‌اید، ست کنید. لازم نیست خانه‌تان یک‌رنگ باشد؛ پس در انتخاب رنگ مبل هم خلاقیت به خرج دهید. درباره هماهنگی رنگ‌ها با هم کمی مطالعه کنید تا خوش‌‌رنگ‌ترین مبل به خانه‌تان بیاید.

– وقت خرید مبل با در نظر گرفتن همه نکات قبل، ‌حتما روی مبل بنشینید و ‌فنرهای نشیمنگاه آن را تست کنید. نشیمنگاه مبل نباید آنقدر سفت باشد که چوب و فنر زیر آن را حس کنید و نه آنقدر نرم که جای بدن‌تان در آن فروبرود و باقی بماند. به فضای پشت مبل دست بزنید تا توخالی نباشد. به شکل دوخت نوارها و درز تشک‌های مبل هم دقت کنید تا تمیز دوخته شده و چسب خورده باشند. حواس‌تان به روکش مبل‌ها هم باشد؛ روکش‌هایی با جنس نامرغوب زود ساییده می‌شوند و از بین می‌روند.

بعد از خرید

– تمیز کردن مبل‌ها بعد از خرید و استفاده از آنها مهم‌ترین موضوعی است که درگیرتان می‌کند. اگر هنگام خرید از فروشنده نپرسیده‌اید جنس پارچه مبلی‌ تان چیست و چطور باید لکه‌های روی آن را پاک کنید، بدون مطلع شدن از این موضوع هیچ لکه‌ای روی مبل‌تان را با هیچ شوینده و لکه‌بری پاک نکنید. استفاده از یک لکه‌بر قوی ممکن است رنگ پارچه مبل‌تان را از بین ببرد یا لکه بعد از خیس شدن پررنگ‌تر شود. سعی کنید هر لکه روی مبل را بلافاصله بعد از ایجاد شدن و قبل از استفاده از هر لکه‌بری با آب سرد و دستمال تمیز پاک کنید.

– اگر مبل‌های‌تان روکش پارچه‌ای دارند با جاروبرقی و اگر روکش چرم دارند با یک دستمال تمیز با فاصله زمانی کم گردگیری کنید. خاک و دوده‌ای که روی همه وسایل خانه می‌نشیند، می‌تواند رویه مبل‌های‌تان را به سرعت کدر و بدرنگ کند.

– اگر روکش مبل‌تان چرم است، هر چند وقت یک‌بار با واکس مخصوص رویه آن را واکس بزنید تا همیشه براق و نرم بمانند.

– دسته و بدنه مبل‌های چوبی را با دستمال خیس گردگیری نکنید چون نم و رطوبت عمر مبل‌های چوبی را کم می‌کند.

– اگر می‌خواهید مبل‌های‌تان را خودتان بشویید از بخارشوی با بخار نه چندان زیاد استفاده کنید. اگر بخارشوی ندارید با آب ولرم و شامپو فرش و با استفاده از یک تکه ابر حجیم آنها را بشویید. در هر دو روش حواس‌تان باشد مبل‌ها خیس نشوند. وقت شستن با شامپو فرش نگذارید کف درون پارچه مبل باقی بماند وگرنه ممکن است مبل‌تان تغییر رنگ و فرم بدهد.

از کجا بخریم؟

– اگر برای خرید مبل محدودیت زمانی ندارید، نمایشگاه بین‌المللی مبل یکی از فرصت‌ها و مکان‌های خوب برای خرید است. اگر قبل از خرید بدانید چه مبلی نیاز دارید، ‌می‌توانید در نمایشگاه‌ بین‌المللی یا فصلی خرید خوبی داشته باشید. برندهای معتبر معمولا در نمایشگاه‌های معتبر شرکت می‌کنند و حتی به مشتریانی که در زمان و مکان نمایشگاه خرید می‌کنند، تخفیف‌های ویژه هم می‌دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.